Connect with us

Fox News Host Protests Network Disallowing Dominion Lawsuit Coverage

Graham Perdue
Like Freedom Press? Get news that you don't want to miss delivered directly to your inbox

Fox News host Howard Kurtz is speaking out against his network’s refusal to allow coverage of the $1.6 billion lawsuit filed against the company by Dominion voting systems.

On his Sunday show “MediaBuzz”, Kurtz reported “the company has decided that as part of the organization being sued, I can’t talk about it or write about it, at least for now.”

His reaction? The host said he “strongly” disagrees, “but as an employee, I have to abide by it.”

Kurtz asserted that he has been asked about his silence on the issue and called it “an absolutely fair question.” He told the audience that “some of you have been asking why I’m not covering the Dominion voting machines case against Fox involving unproven claims of election fraud in 2020.”

His program covers major media, and it’s part of his role to discuss industry events of that nature.

The lack of coverage was quite noticeable in the most recent installment of “MediaBuzz.” Kurtz added that the lawsuit is a major media story, and given his job of providing a roundup of industry news, it falls directly into his normal field of interest.

Several court documents were made public in recent days. They showed some Fox network executives and mouthpieces doubting assertions by former President Donald Trump that the 2020 presidential election was riddled with election fraud.


His lawyers were still able to make those claims on the air, and among statements on the network were several questioning the security of Dominion’s voting machines.

The network struck back against assertions by Dominion, calling them “noise and confusion” produced by the company and its “opportunistic private equity owners.” Fox maintains the core of the case revolves around freedom of the press and freedom of speech.

A network spokesperson added that “Dominion has mischaracterized the record, cherry-picked quotes stripped of key context, and spilled considerable ink on facts that are irrelevant.”

Fox also reacted by countersuing Dominion, arguing that the company did not prove that it suffered financially from statements made on the network. It pointed towards revenues for the election machine company nearing $100 million per year.